tisdag 3 februari 2009

Hur läget är.

Med mig är det hur bra som helst...
Jag har fått så mycket inspiration över hur enkelt jag kan göra vid mina
pysselstunder....det gäller att hitta praktiska vägar..
Armstöd, stöd för nacken och så många stöd från olika håll har jag väl aldrig
fått förut...nu gäller det att lyssna på sjukgymnasterna och göra som de tipsar om..
Här ska pysslas till massor...utan att kanske behöva få ont i nacken och axlarna inom
1 timme....kul...
Jag ska sy en U-formad kudde som man fyller med vadd...den är bra som armstöd i soffan
framför tv, i bilen går den att ta med och när jag är i husvagnen å sitter där och myser..
Vad annat gör jag här på Rehab nu...jo äter, maten är så härligt god. Vi är 11 tjejer här och
vi har det så kul. Stämningen är på topp.
Promenader, stavgång, vattengympa det är aktiviteter som vi också gör.
Sen är det en del information om till exempel, sova bra, sitta rätt, läkemedel vid
smärta, Tai Chi.
Nä nu måste jag gå isäng...klockan är mycket..
Jag ska ju orka äta frukost imorgonbitti....hihi...därefter blir det en 30 minuter i
varmvatten bassängen...härligt.
Efter det så är det avslappning och lite info om lite av varje och sen så är det lunch time...

Ha det bra...
önskar..
Annika

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, min bästaste vän!!!

Det värmer mig så att du får en massa bra tips, så att du får må bättre och slippa värken...eller iaf få tips om vad du kan göra för att minska den!!!
Skönt för L & M att få rå om dig nu i helgen...för jag utgår ifrån att de passar upp på sin prinsessa nu!!!
En stor värmande bamsekram till dig och krama på mina favvokillar!
Lee