söndag 22 februari 2009

Tankar framåt..

Det är inte så länge innan det är påsk...v. 15...och då kommer min kära lillasyster, Marlene, med sin kära familj, maken Jacob och kära flickorna Simone och Emilie. Vi ska enbart njuta tillsammans...Härligt...kul..
Det blir nog att tillbringa dagarna uppe på Galtispuoda, sitta där och titta på när de åker snowboard...sen inte att förglömma allt gott som vi ska spisa...varma mackor, hamburgare och så mycket annat gott..Hoppas att solen vill lysa på oss.
Vår kära dotter, Linda, med sin kära sambo Mattias och kära barnen Jenny och Johan, våra kära barnbarn, kommer också att vara här med oss.....Åh, vilken härlig påsk.....
Vår käre son Pär och kära sambon Elina kommer hem också, de åker upp till husvagnen i Vuogga, där ska de vara över påsken....jag hoppas att de kommer ner hit nån dag för att träffa "danskarna"....
Men före påsken så är det ett sportlov, för de som har barn i skolan...vi har våra barnbarn i skolan i Luleå...och de vill komma hit och vara här med oss och de måste ju bara få göra det...de får turas om att vara här.
Så jag ska ta bussen ner till Luleå å hämta hem den ena av dem..sen får den andra komma hit..
Det ska bli kul att få rå om den några dagar...
Helgen den 6 mars har vi marknad här i Arjeplog...då ska jag vara ute och promenera å titta på hantverk, godis och andra prylar som finns på en marknad..
I majmånad ska jag åka ner till Stockholm och hälsa på några tjejer som jag har lärt känna på quiltlistan och en annan lista som en tjej vid namn Päivi har.
Det är quiltlistor som jag är med på, där pratar vi om våra handarbeten, quiltar,tyger och allt som har med det att göra...Jag pratar med många andra tjejer också där...
Tjejerna som jag ska hälsa på har jag haft en toppenkontakt med länge, vi pratas vid genom msn varje dag....det är så kul och det har bara blivit så. Vi skickar mail till varandra också.
Nu är det skidåkning...igen...good luck Sweden!

Ha de gott...å kram på er.
Vi hörs inom kort....

Inga kommentarer: