fredag 20 februari 2009

Vad händer?

Med ett häftigt uppvaknande i morse så kunde jag konstatera att något är fel......
Det brummade från elementen. Kallt var det i lägenheten..
Med en ond omlindad fot klev jag upp ur en kanonhärlig varm säng för att se vad som händer.
Får veta att ett element har frysit sönder i Pizzerian, som är nedanför oss...vi har ju som sagt
haft många häftiga -grader nu i ett antal dagar...därav sönderfryset element..
Det var vattenläckage i köket på pizzerian..det förklarade varför det var sånt liv i våra element och kallt utanför täcket..
Efter några besöka av rörmokare och en tjockare tröja på mig så kom go´värmen sakta men säkert tillbaka i lägenheten. Det blev så varmt och skönt inne.
Åh, min fot, omlindad ser ut som en mumie..hihi..men det är bra att den är det, då får det skadade ledbandet vila lite mer...jag skulle behöva nåt avlastningsföremål av nåt slag exempelvis kryckor eller en rullator...det låter kanske väl drastiskt men både min distriktssköterska och jag har haft de tankarna. Ska avvakta till på måndag.
Annars så är det som vanligt här hos oss. L. jobbar M. och jag hjälps åt med hemmapyssel..M. har hjälpt mig med tvätten idag.
Middan har jag fixat ihop..
Ska bara vara lat nu resten av aftonen, kvällen...ska vara med i Let´s Dance och heja fram Magnus och Annika.
Laila B. hon ska också vara med på ett hörn. Detsamma med Morgan.
Nu har min vilklocka ringt...dax för en eftermiddagsvila..
Vi höres sen..

Inga kommentarer: