lördag 10 januari 2009

Tjugondag Knut...

nää inte än...men jag har börjat ändå. Det är inte
förrän på tisdag.
Jag har plockat bort lite julgrejor, och sjöng för mig själv..
"Nu är glada julen slut, slut, slut..
Det är ju så trist att plocka bort alla tomtar, julljus...tycker jag...älskar julen..
Men efter jul och den mörka perioden kommer åter
ljusare tider och våren...det är ju en årstid som
talar för sig själv...
Det är ljusare på dagarna....solen kommer fram mer och mer och
det blir varmare...
Droppandet från taken är ett helt härligt vårtecken.
Nu kommer det en tid när vi åker mer upp till fjällen och tillbringar
helgerna i vår husvagn....härligt...
Packa matbacken och ta en skotertur ut på en fjällsjö och fiska....förhoppningsvis så nappar det
och vi får fisk....mums så gott...
Göra upp en eld och sitta runt den med goda vänner och grilla korv och annat gott....
Det är livskvalité av högsta sort.....tycker jag....

Nu ska jag sätta mig framför tvn och titta på lite där. Sen titta och lyssna på Körslaget...

Ha en trevlig lördagskväll...
önskar...


Inga kommentarer: