söndag 25 januari 2009

En härlig dag.

Lördag morgon klockan 9.45 då åkte L. och jag upp till fjällen, till husvagnen och det var det sååå underbart härligt att tillbringa dagen där.
Umgicks med våra goda vänner...det blev lunch ute runt eldstaden, skidskyttet var vi med
på också..likaså handbollen...
Jag tog med kameran och skulle fota massor...och vad händer...jo, kameran ville inte som jag
hade tänkt, anledningen var att batteriet var tomt...å jag som hade nyladdat det...Dax att fixa nytt batteri.
Nästa gång vi åker upp då blir det fler kort....ska ta med reservbatteri...
Ett kort fick jag och det var utsidan på husvagnen, när L. har skottat upp snö runt om.Det skulle bli fler kort...trodde jag. Så här såg det ut efter uppskottningen..
Inte nog med att kameran la av...
Jag tyckte att det luktade brännt utanför vagnen och när vi går runt så får vi
se att en kontakt hade smält.
Det blev att byta kontaker och stoppa tillbaka dem och med hjälp av en stilla bön
från lilla jag så...tada...vi hade ström igen...härligt. Nu började min hjärna att arbeta
ännu mer än tidigare under dagen...vad ska hända härnest?....inget hände...
Tänk att jag fick fortsätta att vara glad resten av lördagen och fortsätta att pyssla både i och utanför husvagnen...
Min sambo L. litar förmodligen massor på mig, det fick jag bevisat igår..
Han ville jag skulle hålla i stegen medans han skottade av taket på vagnen...hihihi.
Efter det väntade en efterlängtad middag, bestående av grillad karré och potatismos.
Supergott...vi åt länge och mycket...
Sen var det att vänta på Körslaget..vi tjejer hejade på Team Hanna....
Team Magnus var bra de med...men nån måste ju åka ur och svenska folket röstade så
att hans team åkte ut...
Finalen nästa lördag mellan Team Hanna och Team Erik....vem vinner?
Därefter styrde vi färden hemåt....oj vad mycket älg och ren som hade sprungit
utmed vägen...men inga vi såg efter vägen.

Det var lite om den härliga lördagen i Camp Polcirkeln, vid Vuoggatjålme...

Inga kommentarer: