onsdag 18 mars 2009

Lite vårnytt.

Undrar om det är vårkänslorna som har anlänt hos mig...
Idag har jag gjort ett vårarrangemang som står ute på vår altan.


Det är konstgjorda tulpaner med en slags konstgjord ljung och i det har jag stuckit ner björkkvistar. Medans jag fixade till det var solen framme, efter en stund så snöade det lite. Det varade inte många minuter så kom solen fram. Nu skiner solen här från en klarblå himmel och det är +5 grader ute..härligt.

Det är inte många veckor kvar så är det påsk och då kommer lillasyster med familj från Danmark hit...då blir det att umgås i mängder och länge. Vi längtar jättemycket efter dem, det är så sällan som vi träffas. Vi pratas vid i telefonen, men det är inte samma sak.

Dottern, Linda, med sina barn och sambo kommer också hit då..Vi blir många under påsken hos oss. Det är såå kul när det är mycket folk runt om oss...

Sonen Pär och hans Elina kommer också hit, de åker upp till husvagnen i fjällen och ska vara där några dagar.

Min mamma och pappa kommer att vara med oss också förståss.

Vi åker upp till husvagnen efter påsk. Där blir vi i några dagar. Våra "best friends" är där då också. Så det blir skoterkörning och fiske....och umgänge...

Snart ska jag börja att planera bakning och mat inför påsken och fjällresan. Jag planerar i huvudet så det är bara att sätta igång med det...

Tjingeling

Vi hörs.

Inga kommentarer: