söndag 8 mars 2009

Söndagafton.

Internationella Kvinnodagen...
och den 369:e vintermarknaden här är avslutad.
Vädret har inte varit det bästa. Det har varit mycket folk i farten
ändå. Fredag och lördag var det mulet och grått...men idag, söndag, då blåser det
och det snöar litegrand.
Jag har faktiskt handlat en hel del nämnligen...2 olika sorters brödkavlar, en brödkorg
chokladbollar, godis, fryspåsar och kryddor av olika slag.
Våra goda vänner var med oss hela lördagen, vi var ute och gick runt bland marknads-
knallarna och tittade vad de hade att erbjuda.
En härligt god hemlagad köttsoppa åt vi på det nya hotellet som har öppnat.
Mina föräldrar kom förbi och hälsade på oss en stund och av mor lilla mor fick jag
benvärmare och handledsvärmare som hon har stickat, så snällt och rart av henne..

Min arma fot värker så massor idag...jag har rört på den massor i helgen...

Nu sitter jag här ensam L. ska iväg och ploga bort snön som har blåst omkring och kommit ner från ovan..sonen M. fixar med lite annat.

Ikväll blir det tv-kväll..."Vad blir det för mat?" och så ska jag njuta av Gunvald Larssons härliga kommentarer senare..Beck..

Hejsvejs!

Höres..

Inga kommentarer: