torsdag 16 juli 2009

Hej igen mina läsare.

En solig dag igen...inte alltför varmt för mig..jag mår så gott nu när det är så här härligt ute.


Min käre sambo och jag har varit på en restaurang och ätit, vi satt ute. Det var jätteskönt.
1 arbetsdag kvar för min käresta innan han går på 2 veckors härligt och välförtjänt semester.
Vi ska bygga på vår nya förgård...eller "lilla torpet" som jag kallar den..
Det ska bli helt underbart att få en större och nyare förgård till husvagnen. Vi ska måla den röd med vita knutar, vitt runt fönster och dörr...Invändigt blir det en panel som vi ska lasera med en luktfri lasyr. Golvet blir ett ljust "klickgolv.
Att inreda den är inte svårt...vi vet exakt vad vi ska ha och hur vi ska ha det...
Nu pysslar jag med gardinerna i den. Det blir vanliga längder. Inga andra krusiduller inte.
Ha det bra i sommarvärmen och glöm inte att fylla på vätske förrådet
Nu ska symaskinen få jobba ett tag...

Hejsvejs!
Hörs igen...
Sommarhälsningar....

1 kommentar:

QuiltStugan sa...

Hej!
Kul att se vad du gör! Härligt med husvagn!
Är du med och syr i gruppen som Kristina W är med i?
Vi håller på att packa ihop en laddning med nya tyger åt henne igen, så hon kan beställa!
Att Qutilta är lisa för själen!!
Kolla gärna min blogg.
http://himlenrunt.blogspot.com
Där finns inte mycket quilt men deet kommer mera! Jag har scrappat och gjort kort den senaste tiden, men nu har jag hamnat vid symaskinen igen, efter att ha stått på mässan som Ovansiljans Qutilförening anordnade! Vilken utställning!
Hoppas att vi ses!
Min mans moster bor i Arjeplog, Karin Grundström.
Jag ser att jag skriver från QuiltStugans blogg, så då får du med den också. Började just med den åt mamma...