onsdag 8 juli 2009

1:a bloggen i juli.

Ja...då var jag här..igen..
Här har det varit regnigt och mulet i några dagar...ser ut som om det ska komma
åska..med buller och bång...å jag som är såå rädd för åskan..
Jaja..det är bara att dra ur en del elektriska apparater om det börjar mullra, blixtra och dundra.

Vad som har hänt sen sist är inte så mycket..
Ett kortfattat händelseförlopp...
En Loppmarknad, med diverse inköp, har vi besökt och där handlade jag en matta som ska få sig plats i husvagnen, en zinkhink, en bok En plats i solen av Liza Marklund, matbröd...som är uppätet och ett litet näpet nålbrev som är sytt av en kvinna som har quiltningen som sin hobby också....


L. har börjat med förgården..det ska bli så spännande att se när det börjar likna nåt..
En ordentlig städning av vår husvagn har jag gjort. Efter några månader i fjällen under höst, vinter och vårperioden så är det behövligt...samt en del under sommaren är vi där också.
Skoterkläder tvättats.
Fönster avtvättade.
Gardiner vädrade och upphängda.
Skåp skurade.
Golv skurade.
Ja det är en del att fixa med i en husvagn också. Fast det är så liten yta så tar allt sin tid.
Nu står den och väntar på att vi ska åka ut med den....det blir när L. ska ha sin semester då åker vi upp till vårt "smultronställe" i fjällen. Där blir vi ett tag..

Sen tar vi hem vagnen får L. ska kanske ha den i sitt jobb någon vecka, då ska jag hänga med...
Nu ska jag sätta mig och lösa lite korsord och sudoku från min nyaste Allerstidning. Det blir förmodligen med en glass...fast det är gråmulet ute..
Ha det gott!

Vi hörs igen...
Sommarhälsningar från..
Annika

Inga kommentarer: