söndag 24 maj 2009

Naturskönt och livskvaliteé.

Tänk att det är så enormt fascinerande vackert efter vägen upp mot Norge.
Jag är lika fascinerad varje gång som jag åker vägarna uppåt.
Alla snötäckta fjälltoppar som "sticker" upp mellan andra mindre gröna och lummiga kullar.
"Höga berg och djupa dalar"....det är sant..och vackert..

Tänk att i helgen var jag till Norge 2 gånger....Det började med att torsdagkväll satt vi i husvagnen, vi och våra goda vänner, planerade vad vi skulle göra fredag och det blev bestämt att en norgeresa är bara ett måste. Sagt och gjort, vi styrde kosan dit...Handlade lite på Ljusfabriken gjorde jag förståss...Lördagen tillbringade jag några timmar i Norge...också...å på ljusfabriken..igen...hihihihi..handlade inget då. Våra kompisar kom upp ett tag och vi följdes över.

Helgen har i övrigt bestått av att äta, må gott, njuta av det vackra vädret, höra småfåglar kvittra, bäckarna porla, umgås med goda vänner och bekanta..ja allmänt bara vara och ha det gott. Ljust dygnet runt..vad mer kan man begära...Hemkommen med "nyladdade batterier"....som uttrycket säger...Det är så sant.

Här planeras det nu för ett nybygge. L. och sonen ska bygga en ny förgård till vår husvagn. Prisuppgifter på virke och annat som behövs har jag bidragit med. Sååå innan L:s semester månadsskiftet juli/augusti, har vi en ny förgård som är rödmålad med vita knutar och vitt runt fönster och dörr....Så fint...

Inga kommentarer: