måndag 27 april 2009

Lite blandat.

Nu är jag här igen...dags att skriva lite igen.
Sitter med en mugg varm Cappucino med Irish Cream smak...jättegott och varmt.
Har i tankarna att lägga mig framför tvn ett tag, känner mig trött efter en hel dag
framför spisen....matlagning inför fjällisresan som vi ska göra nu på onsdag eller torsdag.
Jag har kokat fläskpalt, gjort en pannkaka. Det är så praktiskt att ha med sig...å gott att steka i en stekpanna över den öppna elden....
Till husvagnen, igen, vi ska fira Valborgsmässoafton i goda vänners lag.
L. har slut sin plogjour den 1 maj, så kvällen före då är han i en egen trans...hihi...Han går bara omkring och njuter av tillvaron och sen att veta att nu är jourerna på helgerna över....Härligt...
Men, men.. den 1 oktober börjar det om....ja, ja, det är några månader dit...
Först sommar, några veckors ledighet å sen så invänta hösten...
Vid middagsbordet i afton fick jag en "ahaupplevelse"...hela dagen har varit gråmulen och det har regnat lite...där jag sitter och njuter av en god middag så börjar det snöa...va?? jaja, så är det..vårslask å vårväder.

Jag har tillbringat några dagar hos dottern med familj i Luleå..
Shoppade loss en del....läs om det i bloggen i min zoomin..
Nu ska jag fortsätta med strumpstickningen, snurriga strumpor, igen...

Ha det gott...
Var än ni är och
vad än ni gör.

Inga kommentarer: